مجله سبز

ما رو دنبال کنید و پست ها ی جذاب بخونید و سطح دانش خودتون رو افزایش بدید

مجله سبز

ما رو دنبال کنید و پست ها ی جذاب بخونید و سطح دانش خودتون رو افزایش بدید

چطور اسم پسر و دختر زیبا انتخاب کنیم؟

انتخاب اسم برای فرزند تان دشواری های مختص خود را به همراه دارد، مثلا انتخاب نام توسط بزرگان خانواده، اعتقاد به اینکه اسامی بزرگان خانواده روی فرزندانمان ما باشد، پیشنهاد اطرافیان و انتظارات والدین طرفین شرایط سختی را برایمان بوجود می‌آورد. انتخاب اسم روی فرزندمان که تازه به دنیا آمده، یک انتخاب بسیار مهمی است که تا آخر عمر با او همراه خواهد بود، پس در ادامه همراهمان باشید تا بهترین گزینش را داشته باشید.
بعضی از اسم ها به تنهایی خیلی زیبا هستند، ولی وقتی که در کنار نام خانوادگی قرار می گیرند، اصلا هماهنگی ندارند. مثلا اگر فامیلی فرزند شما علوی است پس بهتر است اسم علی را انتخاب نکنید. علاوه بر آن، اهنگ اسم و فامیلی فرزند شما در کنار هم باید زیبا و دلنشین باشد؛ پس هر اسمی که در نظر گرفته اید را با نام خانوادگی بیان کنید.انتخاب اسم : چطور بهترین اسم را برای فرزندم انتخاب کنم؟
پیشنهاد می‌کنیم که به نام‌های کلاسیک پایبند باشید، مطمئناً منظورم این نیست که همه باید نام فرزندانشان را برخی از اسم های معمول بگذارند. به راستی که در این صورت چقدر همه چیز کسل کننده خواهد بود؟ نام‌های قابل توجه زیادی برای انتخاب وجود دارد که قرن‌هاست وجود داشته‌اند اما نسبتاً مبهم باقی مانده‌اند.
جالب این که برخی از این نام ها معانی زیبایی دارند و تلفظ آن هم راحت است، اما به هر دلیلی در اطرافمان آن را زیاد نشنیده ایم. اگر به دنبال اسم پسر  و یا دخترخاص برای فرزندتان هستید در میان این نام های بامعنی و زیبا جستجو کنید. کسب اطلاعات بیشتر
به این نکته توجه کنید که هنگام انتخاب نامی عجیب تنها فرزندمان در دوره کودکی بین همسالان تحت فشار قرار می گیرد. مدام مورد تمسخر قرار گرفتن کودکمان مطمعنا اثر منفی بر رفتار او دارد.
مسئله فوق حتی در زندگی اجتماعی او ادامه دار خواهد بود. انتخاب نامی باتلفظ یا معنای دشوار یا اینکه تلفظ سخت آن مجبور به تکرار مجددش باشد، یا اشتباه تلفظ توسط اطرافیان، حس ناخوشایندی به وی دست خواهد داد.
همچنین اگر فرد نامی بسیار متفاوت داشته باشد، پرسش‌هایی که همه جا درباره معنای اسمش از او می‌شود شرایطی خسته‌کننده و
ملال‌آور برایش به همراه خواهد آورد. جستجوی آنلاین معانی نام به راحتی می تواند به شما کمک کند تا ایده آل را برای کودک خود انتخاب کنید ، به خصوص اگر در یافتن احساستان نسبت به آن اسم مشکلی دارید.
پس حتما متوجه این باشید که این نام برای فرزندان مان است نه برای خود، پس حتما اسمی را برگزینیم که کودکمان را محتمل فشار نکند و نسبت به نامش آزرده خاطر نباشد.
بیشتر بخوانید: نمونه اسم و ایده برای ساخت اسم شرکت سه و چهار سیلابی کسب اطلاعات بیشتر
برخی از نام‌ها هیچگاه قدیمی نمی‌شوند، اما همه نام‌ها اینگونه نیستند. نامی که برای کودکان متولد شده ۲۰ سال پیش مناسب بوده، ممکن است برای کودکان امروزی مناسب نباشد؛ بنابراین در نام گذاری فرزند باید به شرایط روز جامعه نگاه کنیم تا نام مورد انتخاب برای زندگی فردای فرزندمان نیز مناسب باشد. فراموش نکنیم که فرزند ما می‌خواهد تا ۱۲۰ سال دیگر هم با این نام زندگی کند.
برخی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با اسامی قدیمی مانوس‌تر بوده و ممکن است اصرار بر نامی داشته باشند که مناسب شرایط روز جامعه نباشد، بهتر است با رعایت احترام آن‌ها را متقاعد کرده و در انتخاب اسم دختر و پسر از مشورت جوان‌تر‌ها بیشتر بهره‌مند شویم. کسب اطلاعات بیشتر
چطور بهترین اسم را برای فرزندم انتخاب کنم؟
به دنبال معانی اسم ها باشید
این مرحله یک مرحله بسیار مهم و ضروری است، می پرسید چرا؟ به این خاطرکه اسامی زیادی هستند که در وهله اول زیبا به نظرمی رسند اما معنی خوبی ندارند. بله ممکن است با خودتان بگویید این نام را دوست دارم و معنی آن را نادیده بگیرید، اما اگر در آینده کسی معنای اسم فرزندتان را پرسیدمی خواهید چه جوابی به او بدهید؟
همه نام‌های مستعار ممکن را در نظر بگیرید
بسیاری از ما می بینیم که بچه ها در مدرسه برخی از هم کلاسی هایشان را به واسطه نام هایشان اذیت می کنند. واقعا چطور بچه ها می توانند اینقدر بی رحم باشند؟! ایده خوبی است که نام احتمالی را با همسرتان یا یکی دیگر از اعضای خانواده یا دوستان مورد اعتماد خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که احتمال تکان دهنده ای در رابطه با این اسم وجود ندارد.
استرس نداشته باشید
اگر اشتباه کردید و از نامی که انتخاب کردید پشیمان شدید، نترسید، شما هنوز هم گزینه هایی دارید. شما می توانید برای همیشه از یک نام مستعار برای فرزندتان استفاده کنید و نام واعی او را فراموش کنید.
اگر هم دوست دارید که نام او را به صورت قانونی عوض کنید می توانید این کار را انجام بدیهد. این کار به مقداری کاغذبازی و هزینه نیاز دارد، اما غیرممکن نیست.
گذاشتن اسم پدربزرگ یا مادربزرگ روی نوزاد یکی از سنت‌های جاری است. در چنین وضعیتی خانواده‌ها معمولا می‌خواهند یاد فرد متوفی را با گذاشتن نامش روی عضو جدید خانواده زنده نگه دارند. برخی والدین نیز با گذاشتن اسم بزرگ‌ترهای در حال حیات‌شان روی نوزاد قصد دارند میزان عشق و احترام خود نسبت به آنها را نشان دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد